Duiken - Reisverslag uit Malta, Malta van Aileen - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Malta, Malta van Aileen - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Aileen

08 Mei 2014 | Malta, Malta

Vandaag hebben we weer met zijn alle uitgeslapen! Daarna zijn we rond 1 uur naar de duikschool Divewise gegaan. Daar hebben we de pulletjes gekregen en hebben we de duikflessen gereed gemaakt. We waren in totaal met 4 mensen. Ik was natuurlijk buddy met papa. En het grappige was is dat die 3e persoon mijn kamergenoot was. Volgens mij heeft zij het licht echt niet uitgevonden, want ze vergat met het klaarmaken van haar duikfles meer dan de helft. Ze vergat haar loodgordel, schoenen etc. Haha dus wij lachen met die duikinstructeur helemaal plat. Ik vind het knap dat ze haar fles wel open heeft gedraaid. En ook ik moest er aan geloven om een lange wetsuite aan te trekken. Het water is hier nu een graad of 17. Dus wel redelijk koud! We hebben als eerste een shoredive gemaakt. Gewoon een rustige duik om alles weer een beetje op te helderen. Dat ging erg goed, maar het was wel koud. Na 45 minuten kwamen we weer boven. Onder water waren wel een beetje dezelfde vissen als Curacao alleen bij Curacao zijn er wel veel meer vissen. Ook erg veel zeegras in de zee, maar wel heel apart op te zien. Na de eerste duik moesten we heel snel nieuwe flessen optoppen. En daarna gingen we naar een bootje toe. Met een groepje gingen we nog een bootduik maken. Dat had ik nog nooit gedaan, ook niet op Curacao. Dus we zijn eerst een stuk richting Valletta gevaren. Daar lag een wrak op de bodem. Deze is gebombardeerd in de tweede wereldoorlog. Dat was wel erg gaaf om te zien en zeker erbij te duiken. Dus hand op mijn masker en achterover laten vallen. Ook zag ik nog een mooie koperkleurige kanon.
Toen we met de groep weer aan boord gingen, moesten we via het anker weer naar boven. Daarna gingen we weer met volle vaart terug naar de haven. Echt prachtig. Daar hebben we weer alles afgespoeld. Op naar mijn appartementje! Daar hebben we lekker spareribs met een gepofte aardappel en een maïskolf gegeten. Zo lekker! Nu bekaf en straks lekker naar mijn bed toe!

Slaap lekker mensen xxxxx

  • 08 Mei 2014 - 22:37

    Opi En Omi:

    weer een leuke dag gehad! het is wel fijn om zo af en toe je duiken bij te houden. maar dat het daar een stukje kouder is dan Curacao geloof ik wel. straks lekker in bedje en weer opwarmen. slaap lekker en morgen weer veel plezier. dikke kus van ons Opi en Omi

  • 08 Mei 2014 - 23:36

    Bryan:

    Zo te horen heb je het erg naar je zin gehad vandaag! Hoorde het al van mama dat je aan het duiken was bij een wrak. Erg leuk hoor mij een beetje lekker maken pfff. Ik wil ook!!!! haha nou latahhhh

  • 09 Mei 2014 - 15:02

    Ellen&Rien&Bickel:

    Hoi buufje....zit in den haag op een NS bankje tussen al die reizigers je verhaal te lezen. LEUL.LEUL.LEUK.......kijk al weer uit naar morgen......tsjuus

  • 09 Mei 2014 - 17:12

    Truus Uit Dronten:

    Leuk zo andere onderwater wereld.Ook nog naar dat wrak, dat zie je niet altijd.
    Jullie hebben genoten,was al wat jaren geleden dat je gedoken had.
    Moest je moeder niet mee? Nu, ik ga zo met de jonge lui naar de wok.
    Hardstikke leuk! Geniet nog van de laatste dagen voor je het weet is
    het weer voorbij.

    Liefs Oma Donja xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aileen

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 32374

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 21 Juni 2014

Stage op Malta

Landen bezocht: