Touren over het eiland - Reisverslag uit Malta, Malta van Aileen - WaarBenJij.nu Touren over het eiland - Reisverslag uit Malta, Malta van Aileen - WaarBenJij.nu

Touren over het eiland

Door: Aileen

Blijf op de hoogte en volg Aileen

07 Mei 2014 | Malta, Malta

Vandaag zijn we met de auto weggeweest. Maar eerst hebben we uitgeslapen. Ik had om 10 uur een afspraak gemaakt met mijn stage bedrijf voor een hammam behandeling voor papa en mama. Dit was als verrassing voor hun, maar ze wisten het al toen ik maandag hun ging voorstellen aan mijn stagebedrijf. Maria had het verklapt, haha. Dus ik heb mijn lachmoment daar weer gehad. Papa in een badjas gevouwen. Helemaal prachtig! Maar ze hebben genoten. IK ben ondertussen dingen gaan informeren bij de kapper en ik ben heel eventjes onder de zonnebank gekropen... Ja ik weet het, de zon is buiten alleen ik moest toch een uur wachten.
Daarna zijn papa ik en Amanda naar de duikschool gegaan, om daar dingen te informeren. Morgen gaan we weer duiken, na 2 jaar! Heb er weer zo een zin in. Dus duikpasje laten zien en een afspraak gemaakt. Waarschijnlijk gaan we ook een nachtduik maken, maar dat gaan we nog even bekijken. Morgen gaan we een rustige duik maken. Eerst even alles een beetje opfrissen. Het water is hier nog wel wat aan de koude kant, dus we krijgen een lange wetsuit aan. Dat is wat anders dan duiken op Curacao en Bonaire. Maar ik ben erg benieuwd. Daarna hebben we de auto gepakt om een stuk over het eiland te rijden. Wij zijn als eerste naar de Tarxien Temples geweest. Dit zijn tempels van 3600-2500 voor Christus. Dus ze zijn ouder dan de piramides in Egypte. Eventjes cultuur snuiven! Was wel leuk om te zien. Wel klein maar dat is voldoende voor mij! Daarna zijn we naar een haventje toe gereden. Hier hebben we lekker gegeten en zijn we eventjes over de markt heen gelopen. Ik heb weer 3 mooie ringen in de collectie. Papa heeft weer goed gereden en ons weer veilig bij het hotel afgeleverd.
Bikini aan en zwemmen maar! Dus we hebben nog lekker afgekoeld in het zwembad. Nog even in de sauna gezeten met zijn allen, en daarna weer terug naar de hotel kamer. We zaten nog propvol van het eten dus papa en mama hebben alleen even een klein broodje gehaald bij de supermarkt.
Straks ga ik nog BVN kijken! Hier in het hotel is er wel een Nederlandse zender. Deze keken wij ook altijd op Curacao, dus klinkt bekend in de oren.
Slaap lekker mensen, en morgen horen jullie hoe de onderwaterwereld hier op Malta is!

Xxxxxx

  • 07 Mei 2014 - 21:52

    Ellen&Rien&Bickel:

    Wat een leuk verslag.wat zullen die oudjes genietten .En dan nog duiken ....wat een hoogtepunten.....wat.komt er nog meer!!!!!!!......we wachten weer op her verskag van morgen ......kunnen niet wachten ......

  • 07 Mei 2014 - 21:52

    Ellen&Rien&Bickel:

    Wat een leuk verslag.wat zullen die oudjes genietten .En dan nog duiken ....wat een hoogtepunten.....wat.komt er nog meer!!!!!!!......we wachten weer op her verskag van morgen ......kunnen niet wachten ......

  • 07 Mei 2014 - 23:09

    Opi En Omi:

    wat een heerlijke dag vol mooie belevenissen, morgen lekker weer duiken na twee jaar dat we met z'n allen op Curacao waren. we lezen wel hoe het is gegaan en of je nog een nachtduki gaat maken. veel plezier morgen, liefs en dikke slobbers van ons Opi en Omi

  • 08 Mei 2014 - 14:18

    Truus Uit Dronten:

    Ik ben benieuwd hoe het onder water er uit ziet.
    Het zal wel even wennen zijn wat de water temperatuur is
    ondanks het pak. Ik ga liever voor de oudheden,dan blijf
    ik met mijn hoofd boven water.ik heb de invitatie ontvangen.

    Veel plezier, Oma Donja xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aileen

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 32414

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 21 Juni 2014

Stage op Malta

Landen bezocht: